Pastir.org – (не) само за овце

Pastir.org – (не) само за овце

от Явор Русинов

Не отговаряй на безумния според безумието му,
Да не би да станеш и ти подобен нему.
Отговаряй на безумния според безумието му,
Да не би да се има мъдър в своите си очи.

Притчи 26:4-5

Предварително искам да се извиня на онези четни пастири и служители, които неволно са въвлечени в порочните, езически практики на Дони Донев и неговият сайт Pastir.org. На 07.08.2011 година Pastir.org публикува анонимна статия под заглавието „Презвитерианската църква позволи гей свещеници” на този уеб адрес: http://pastir.org/news/2787. В нея анонимният автор ни съобщава, че Презвитерианската църква вече позволява служението на хомосексуалисти и хомосексуални двойки. След това като представители на тази презвитерианска църква в България са цитирани църквите на п-р Салчо Салчев от Перущица и Явор Русинов от Бургас.

Клеветническа и манипулирана статия

Вие сте от баща дявола, и желаете да вършите похотите на баща си. Той беше открай човекоубиец, и не устоя в истината; защото в него няма истина. Когато изговаря лъжа, от своите си говори, защото е лъжец, и на лъжата баща.
Йоан 8:44

Верятно ще предположите, че за да се напише подобна статия, Дони Донев е направил предварително проучване на информацията и след това коректно или ако използваме думата “акуратно” на доц. Атанасов, един от анонимните псевдоними на Дони Донев под самата публикация, е написал този материал. Да, направил го е. Но не за да отрази истината, а за да публикува една нагла лъжа от името на всички пастири застанали с името си зад Pastir.org.

Да започнем от самото начало.

  1. Пълното име на цитираната презвитерианска църква е The Presbyterian Church (U.S.A.), или PC(USA) – Презвитерианска църква на Америка, която е една от многото деноминации в САЩ. Думичката презвитерианска показва вида църковно управление, а не задължително отъждествяване с изповедта на вяра. Дони Донев спокойно можеше да провери нашата изповед на вяра, която не е тайна и е публикувана тук – http://www.prchurch.com/bg/9/.
  2. Ние не сме членове на тази деноминация и нямаме каквато и да е била връзка с тях. На 05.10.2010 църквата ни официално е приета като пълноправен член в CREC – Конфедерацията на евангелските реформистки църкви и това е съобщено на нашият сайт дълго преди авторът да публикува анонимните си клевети. Можем да предположим, че Дони Донев се е заблудил и първосигнално като малко дете е написал статията, но третият ми аргумент унищожава това показвайки, че той от самото начало е знаел какво прави, като предварително е бил запознат с нашата изповед на вяра и принадлежност.
  3. Вижте оригиналната емблема на The Presbyterian Church (U.S.A.) тук –http://en.wikipedia.org/wiki/PCUSA. А сега вижте и емблемата която е публикувана до анонимната клеветническа статия – http://pastir.org/news/2787. Както се казва, открийте десетте разлики. И без въоръжено око можете да видите манипулацията и изтриването на надписа от оригинала нагаждайки го за нуждите на Дони Донев, да внуши на читателите връзката между нашата църква и тази деноминация.
  4. Аз и мои познати, в това число и вече участвали във форума под статията, се опитахме да зададем конкретни въпроси към „анонимния” автор и да защитим позицията си. Pastir.org не публикува нито едно от тези мнения. Ето едно от тях:

    „Няколко човека ми писаха за настоящата статия в която е цитирано и моето име. Писаха ми също така, че някои от мненията са цензурирани и не са допуснати. Но тъй като моето име е замесено се надявам това да се появи и да не бъде цензурирано като другите.

    Обръщам се към доц Атанасов и неговото изявление за акуратност на информацията. Къде точно видяхте тази акуратност доц. Атанасов?

    Моята църква няма нищо общо с цитираната деноминация и никога не е имала. Никога не съм бил питан за моята позиция по този въпрос и никой от настоящия сайт не се е свързал с мен. Вече е даден линк относно нашата принадлежност.
    Моля администраторите на сайта да бъдат акуратни и да дадат следната информация:

    1. Публикувайте името на автора на статията.
    2. Дайте линк към оригиналните източници.
    3. Защо моето има е публикувано в настоящата статия и каква е връзката с написаното?
    4. Кой ще поеме отговорността за своеволието на тази статия и каква ще е реакцията на сайта към мен и г-н Салчев?

    Явор Русинов”

  5. Анонимността е признак на страхливост, а в съчетание с клевети и откровени лъжи и манипулации е извратеност. „Борещите” се срещу агентите на държавна сигурност в средите на християните използват същите методи и похвати. Каква ирония.

Сблъсък на две теологии

Не всеки, който Ми казва: Господи! Господи! ще влезе в небесното царство, но който върши волята на Отца ми, Който е на небесата. В онзи ден мнозина ще Ми рекат: Господи! Господи! не в Твоето ли име пророкувахме, не в Твоето ли име бесове изгонихме, и не в Твоето ли име направихме много велики дела? Но тогава ще им заявя: Аз никога не съм ви познавал; махнете се от Мене вие, които вършите беззаконие.
Матей 7:21-23

Нека сега да обясня на уважаемия читател, защо се е появила тази статия в този си вид от анонимния Дони Донев. Той не ме познава. Съмнявам се, че познава и п-р Салчев. Тук става въпрос за сблъсък на две теологии, чиито представители сме аз и Дони Донев. Библейската реформистка теология срещу извратената и шизофринична диспенсационалистическа теология на Дони Донев изповядвана от повечето петдесятни християни и неговият сайт Pastir.org.

Донев е диспенсационалист, тоест спред него Бог в историята съди човека по различни начини и правила. Той разделя историята на различни времеви участъци, наречени диспенсации, в които Бог всеки път без изключение се проваля в опитите си да спаси човека. Ако някой се интересува повече от тази извратена теология може да прочетеДиспенсационализмът на издателство Нов Човек (http://goo.gl/DyhnH). Дори сега живеейки в последните времена, според тази теология, след грабването, за да бъде спасен човек трябва да заплати със собствената си кръв! Нормалният въпрос е, а нима Христовата кръв не е достатъчна? И каква по-голяма ерес може да измисли човек? Противоречията са много и смайващи, но бих искал да ви покажа основните на тази извратена теология.

  1. Библията поставя Бог като върховен да убива, съживява, наранява и изцелява без външна причина за своите решения от страна на човека (Вт. 32:39); Предопределя хората за спасение или съд (Пр. 16:4; Йоан 6:44); Предопределя дните на живот на човек преди още да се е появил на този свят (Пс. 139:16); Предопределя жизненият статут на човека преди още да се е родил и преди да е извършил каквото и да е добро или зло дело (Рим. 9:11). Всичко това показва върховният Бог на Библията (Вт. 32:39а). От друга страна диспенсационалистите отхвърлят Бога като върховен поставяйки Го в една категория с човека и дори по-ниско от него. Бог няма силата и властта да спаси човека, освен ако самият човек не пожелае това. Бог не знае бъдещето или в най-добрия случай може само да го предполага. Човекът е господар сам на себе си, който има силата да изкове собствената си съдба. Тази ерес поддръжниците на Pastir.org я наричат с галеното „свободна воля”. С други думи, Бог през цялото време стои с гумичка и молив над книгата над живота и ту записва, ту отписва името на автора на анонимната статия. И до ден днешен няма отговор на елементарен въпрос: Ако Бог няма силата и властта да спаси човека, защо диспенсационалистите се молят за спасението му?
  2. Библията твърди, че след идването на Христос Сатана беше изхвърлен от небето (Откр. 12:10; Лк 10:18). Христос вече установи своето царство и то расте прогресивно в историята (Лк.11:20; Мат.12:28; Мат. 16:28). От друга страна диспенсационалистите твърдят, че в момента ние живеем в царството на Сатана и Исус трябва лично да се върне, за да установи своето хиляда годишно царство. Отново елементарен въпрос: Ако Исус трябва лично да присъства, за да установи царството си, то къде в момента е физическият престол на Сатана?
  3. Библията твърди, че Божият закон (Изх. 20) е постоянен и неотменим (Мат. 5:17). Бог съди човека според неговото покорство към закона (2 Кoр.5:10). Божия закон е не само стандарт в настоящи свят, но и в бъдещият (Откр. 11:19). Диспенсационалистите отхвърлят Божият закон като средство за праведен живот (стандарт) и освещение. Тяхната мантра е: Ние не сме под закон, а под благодат. Елементарен въпрос: Ако те не са под закон, как и защо тогава съдят в историята? Горе цитираната „анонимна” статия е поредното потвърждение за шизофреничната им теология.
  4. Библията ни казва, че живеем в причинно–следствен свят. Свят на санкции – блоагословения и проклятия. Ако човек се покорява на закона бива благославян, ако не – прокълнат (Вт. 28). Диспенсационалистите отхвърлят причинно-следствената връзка основана на закона. Те се съсредоточават върху положителни изповеди, чудеса, пророчества, видения и сънища, за да променят света около тях. Ако те нямат пари, то решението е полагане на ръце върху портфейл и правилна изповед (баене) за богатство. Може да посетите и някой пророк за повече информация. Явно Google правилно е таргетирал сайта с реклама за врачки, гледачки, магии и прочее с рекламата, която доскоро се въртеше на Pastir.org! Елементарен въпрос: Ако изповедите, пророчествата, чудесата и знаменията са признаци на истинското християнство, то защо Христос отхвърли всички търсещи и вършещи такива неща твърдейки, че никога не е имал общо с тях (Матей 7:21-23)?
  5. Библията ни казва, че Царството вече е установено и християните като негови представители ще увеличават своята власт и влияние в история (Вт. 28). Колкото повече те са покорни на Божият закон толкова повече те имат власт и обратното, колкото повече църквата отстъпва от законите на Бога, толкова по-слаба ще става. Диспенсационалистите твърдят, че ние живеем в последните времена, където някакъв измислен личностен антихрист ще се възкачи да управлява света, а църквата ще отслабва повече и повече в историята, докато Бог не се намеси чудодейно чрез грабване да я избави от злото. Елементарен въпрос: Ако властта произхожда от праведността, то как тогава антихрист ще управлява света, а църквата ще отслабва?

Тези въпроси показват шизофриничната теология изповядвана от повечето петдесятни църкви и сайта Pastir.org. Ако искате да видите методите на държавна сигурност, шизофринията и ересите в петдесятните църкви отидете на Pastir.org – (не) само за овце.

Advertisements

2 thoughts on “Pastir.org – (не) само за овце”

  1. Вие да не сте психиатър та да поставяте такива диагнози.
    Били Греъм също е диспендалист. Означава ли че е шизо. Много прибързани закл правиш което свидетелства за кашвинистки фанатизъм.

  2. Означава ли че само реформираните са прави.
    Иначе с останалото принципно се съгласявам относно негативната репутация на пастир орг. Този сайт може скоро време да попадне в графа порнографски.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s