Зачатие и раждане

От Жечка Русинова 

Март, 2009   


Темата зачеване, бременност и раждане е все така актуална сред младите жени и майки. Наскоро и аз преживях това, и когато посещавах книжарниците търсейки книги по темата, виждах страшно много литература изписана, която за съжаление не дава най-добрите съвети. 

Често младите жени са заобиколено от много митове, неверни слухове и недобри съвети. В I Тимотей 4:7 се казва „А отхвърляй скверните и бабешките басни и обучавай себе си в благочестие.“ В II Тимотей 4:4 „и като отвърнат ушите си от истината, ще се обърнат към басните.“ В тези стихове Павел ни казва да не отдаваме ушите си на фалшиви поучения, каквито са в случая бабешките басни, защото те пораждат спорове и съмнения във вярата. Ние трябва да пазим сърцата си от тях. Трябва да се научим да отделяме истината от измислицата, когато стане въпрос за всичко, което четем, слушаме и казваме по всички предмети и особено що се отнася до нашия призив като съпруги и майки. Подхождайки към този предмет, нека да оставим настрана всички наши предубеждения и да изследваме Божието слово с покорен дух. 

 

Зачатие 

В Библията четем, че децата са от Бог. Те са Негова награда, Негово наследство и Бог е единствен, Който отваря и затваря утробата на жената. Преди да посоча примери от словото Божие бих искала да разкажа един случай от живота на семейството ни. Малко след като родих на съпруга ми му откриха варикоцеле III степен. Това е мъжка болест, която е причина за безплодие при мъжете. Когато лекаря ни връчи да четем, какво представлява заболяването, на листите пишеше, че само 0,5% от мъжете могат да имат деца, и науката не може да обясни, защо този процент от мъжете имат деца. Поради милостта на нашия Бог, ние имаме дете. От направените изследвания на съпруга ми се установи, че няма никакъв проблем да имаме и други деца. Въпреки това съпруга ми имаше дискомфорт и болки и реши да се оперира. През всичките тези месеци, когато сме били  пред кабинета на лекаря, а после в болницата, имах възможността да се запозная с много семейства със същия проблем. Съпругът ми и съпрузите на тези жени с които се запознах имаха една и съща болест, но разликата беше в това, че нямаше нито едно семейство с дете. Запознах се с техните истории, за неуспешните им опити с години да имат деца. Разказвам ви това с благодарност към нашия Бог за Неговата милост, за това че имаме дете и за насърчение на християнските семейства които срещат такива трудности, да се молят и надяват на Бог, като знаят, че Той прави жената да зачене и да роди. В Божието слово виждаме, че когато Ева роди първото си  дете Каин тя каза, „Придобих дете за Бога“. След като Каин уби брат си, Ева зачена и роди Сит и отново каза, „Бог ми определи друга рожба вместо Авел, понеже Каин го уби.“ Битие 4:25. В Битие 30:22 се казва,  „Тогава Бог си спомни за Рахил; Бог я послуша и отвори утробата й.“ Няма никакво съмнение Библията ни поучава, че зачеването е контролирано от Всемогъщия. Децата са семе и плод на Бог. 

Има случаи , когато не всяка жена веднага забременява. Ние трябва да пазим себе си от това да придаваме мотиви на Бог. Ако една жена не може да зачене или има спонтанен аборт не трябва да търсим, защо Господ го е допуснал. В случая с Лия (Бит. 29:31), писанието ни казва, защо Бог й даде дете, но в нашите случаи нямаме слово от Бога, защо нещата се случват по този начин. Ние трябва да уповаваме на  Неговата милост и върховенство, и да знаем че Той изработва всичко за доброто на своите хора. След спонтанен аборт жената може да се тревожи, че Бог я наказва за греховете й. Разбира се, всички сме грешници няма съвършени хора. Нека си спомним слепеца в евангелието. Фарисеите попитаха Исус, дали неговата слепота е в резултат на неговия грях или греха на родителите му. Исус им каза, че не е нито едно от двете. Всичко, което получаваме от  ръката на Бога е за нашето добро, без да слагаме от себе си специфични мотиви на Бог. 

Господ е този който формира детето в утробата.

Йов 31:15 „Онзи, който е образувал мене в утробата, не образува ли и него? „

Псалом 139:13 „Защото Ти си образувал вътрешностите ми, обвил си ме в утробата на майка ми.“

Исая 44:2 „Така казва Господ, Който те е направил и те е създал в утробата и ще ти помага.“

Псалом 139:14 „Ще Те славя, защото страшно и чудно съм направен.“ 

Господ е Този, който не само отваря утробата, но Той прави децата да се раждат от нея.

Псалом 71:6 „Ти си ми бил опора от рождението ми; от утробата на майка ми Ти си бил мой благодетел; за Тебе ще бъде винаги хвалението ми.“

Йов 10:18 „Защо тогава си ме извадил от утробата?“ 

Зачеването, бременността и раждането всички са от Господ. Християнските жени трябва да подържат тези библейски истини, като основа на тяхното мислене, относно техния призив като майки. Трябва да бъдем смирени, когато мислим, какво Той е заповядал да направи в и чрез нашите тела, да гледаме на Бог за неговата поддържаща благодат чрез всички аспекти на това преживяване.

 

Раждане 

А сега нека погледнем какво казва Библията относно раждането. В Битие 35:16 „Рахил роди и много се мъчеше при раждането си.“ Рахил не само се мъчеше или по-точната дума тук е трудеше в раждане, но тя и умря. Раждането винаги е било опасна работа и не случайно в стиха се използва думата мъчеше. Жените Християнки трябва да знаят, че Господ е заповядал болка в раждането и те трябва със сигурност да се подготвят за труд в раждането. Болката не е лоша дума, поне Писанието не се отнася към нея по този начин. В Библията болката при раждането се използва за сравнение, когато се описва Божието осъждение идващо върху един цял народ – Исая 13:18, Еремия 50:43, Осия 13:13. Християнките трябва да знаят, че раждането е паднал и прокълнат процес с благословен резултат. Не е човек, който прокълна раждането, а самият Бог. Не можем да мислим като глупаци, че ние можем да го направим лесен и безболезнен. Разбира се бременността не е болест, но е трудна. Тя е естествен и нормален процес, но изпълнена с трудност и дори опасност. Да претендираме, че раждането може да бъде просто или да допуснем че е като пикник, е да вярваме в митове. Разбира се, трябва да се подготвим за раждане и да направим всичко, което можем за да бъде удобно и успешно, но не можем да отричаме че Бог е определил болка в раждането в резултат на падението. Всички наши подготовки трябва да бъдат направени пред Господ признавайки Неговата върховна ръка над тези неща и покорявайки му се в раждането, както и във всеки друг аспект от живота ни. Той ни дава благодат във време на нужда, а раждането на дете е такава нужда. Трябва да бъдем подготвени психологически и физически. Глупаво е да мислим, че след като Господ контролира всичко, ние не трябва да правим нещо. Бог предначертава, както края, така и средствата. Преди векове жените обикновено са умирали при раждане, както и при бебетата е имало висока смъртност. Днес виждаме, че в медицината има голям напредък. Съвременните жени трябва да са благодарни за всичко направено в тази област. Малцина от нас днес са притеснени, че могат да умрат по време на раждане. В днешно време това се случва, но много по-рядко за разлика от изминалите векове. Бог ни е дал знание относно бременността и раждането. Майките и бебетата могат да получават изключителни грижи, когато животът им е в опасност. Християнките няма нужда да отхвърлят неговите дарове, а по-скоро трябва да са благодарни. 

Днес Господ е дал на докторите благодат в умения и знания, но в същото време те носят отговорност за убиването на голям брой деца. Докторите използват своите умения за свое осъждение извършвайки аборти. Не можем да доверим децата си в ръце на мъже и жени, които нямат страх от Господа и убиват бебета в утробата. Слава Богу, за това че все още има доктори, които отричат абортите и можем спокойно да им се доверим. Тук може би жените, които очакват децата си, задават въпроса при кой лекар тогава да отидат и как да родят? За тях бих искала да кажа, че думата от устата не е надежден източник на информация. Това, което мога да ви посъветвам е направете собствено проучване.  Нека ви дам пример с мен. Когато аз бях бременна бях „посъветвана,“ меко казано, от жена Християнка да родя по-естествен начин. Бях в първа бременност на 31 години с много тясна вътрешна тазова кост и с доста голяма глава на детето. И тъй като аз слушах тази жена и й се доверявах, реших че на всяка цена трябва да родя нормално въпреки по-късните предупреждения на лекарите. На 31 годишна възраст родих първото си, засега, дете по нормален начин и няма да се впускам в подробности, да ви обяснявам през какво преминах, ще спомена само резултатите от нормалното ми раждане. Раждах два дена, имах около 38 шева, изгубих страшно много кръв и бях на легло на системи, както и на инжекции и ако другите майки се възстановяваха за месец, то аз се възстанових за година и половина. След направените изследвания от няколко лекаря специалисти, мнението им беше че е било опасно за мен и детето да родя по този начин. Благодаря на Бог за Неговата милост и за това, че всичко сега е наред. Разказвам това, за да предупредя жените, да бъдат много внимателни, когато бързат да дават собствено мнение. Трябва да внимаваме да не слушаме онези, които използват плашещи тактики да ни убедят в своята гледна точка. Такива жени по-добре да замълчат. 

Разбира се няма нищо по-добро жената да роди по нормален начин, но какво да кажем за жени, които по-късно са забременели и първото им раждане е след 30 годишна възраст? Трябва ли на всяка цена да раждат нормално жени чиито, бебета в утробата им, са със седалищно предлежание или имат други проблеми? Раждането със секцио не е ли едно постижение на медицината, една милост и дар от Бога за жените с проблеми?

 

Обобщение 

И така нека обобщя за раждането, че не винаги е чудесно преживяване. Писанието ни учи, че е паднал и прокълнат процес, но с благословен край. Някои раждания са по-трудни от други. Християнките трябва да помнят, че безопасното раждане, както за майката така и за детето е предмет на Божието благословение. Доброто преживяване не е крайна цел, въпреки че е нещо, което искаме и се молим. Когато една жена има трудно преживяване, тя не трябва да се огорчава. Християнките трябва да помнят че Суверенният Бог управлява всички наши опити, добри и лоши, и Той ги изработва за наше добро. Не трябва да позволяваме да се огорчаваме. В същото време трябва да вземем решения базирани на това, което знаем без горчивина. Ако лекарят и болницата са неподходящи може да отидем в друга болница. Огорчението е грях, който пречи на способността ни да вземем правилни решения. То е обратното на мира. Горчивината причинява проблеми и заразява всеки в контакт с нея. Стойте надалеч от огорчени хора. Нашите решения никога не трябва да се правят от огорчение и страх, но пред Господа с вяра и праведност. 

И накрая за жените, които са в заветната общност, но са безплодни II Петрово 1:8 „Защото, ако тези добродетели се намират у вас и изобилстват, те няма да ви оставят безделни, нито безплодни относно познаването на нашия Господ Исус Христос.“ Една бездетна жена може да има отношение към децата по много начини. Тя може да посещава жени с малки деца, да се грижи за тях, когато майката е болна. Всъщност тя може да обича и да се радва на много деца без да е майка. Плодородието не е ограничено до раждането на деца. Ако това беше така, тогава всички ние бихме били безплодни, когато децата пораснат. 

Явно много може да се каже за предмета на раждането и много може да се научи за този чудесен процес, но ние трябва да можем да се научим да мислим Библейски за всяка област от живота ни и особено в областта на жените като съпруги и майки. 

Advertisements

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s